X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 تیر 1397
تعداد بازدید خبر : 61
تاریخ ثبت : دوشنبه, 11 تیر,1397 | 04:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 11 تیر,1397 | 04:04 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 11 تیر,1397 | 04:04 ب.ظ

سفیر سعودی گزارش سازمان ملل درباره شکنجه را رد کرد

  • سفیر سعودی گزارش سازمان ملل درباره شکنجه را رد کرد
سفیر سعودی

سفیر سعودی در انگلیس گزارش ماه گذشته سازمان ملل درخصوص آزار و اذیت و سرکوب هدفمند معارضان عربستانی را رد کرد و مدعی شد که ریاض همه انواع شکنجه را محکوم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر «محمدبن نواف آل سعود» در نامه ای به روزنامه گاردین مدعی شد: سلطنت عربستان همه اشکال شکنجه را محکوم کرده و از حق آزادی بیان در چارچوب حقوق قضایی حمایت می کند.«بن امرسون» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ضدتروریسم پس از تحقیقاتی پنج روزه در عربستان با انتشار گزارشی اعلام کرد که این کشور به صورت منظم از قوانین ضدترور برای توجیه شکنجه، سرکوب معارضان و زندانی کردن مدافعان حقوق بشر استفاده می کند.
امرسون در گزارش خود نوشته بود که مقام های عربستان با درخواست او برای دسترسی به بسیاری از زندانیان یا فعالان حقوق بشری که وی مایل به مصاحبه محرمانه با آنها بود، مخالفت کرده بودند.
نواف ادعا کرد: عربستان به طور کامل با امرسون همکاری کرده است.
وی مدعی شد: هیچ فردی تا زمانی که جرمش ثابت نشود، محکوم یا زندانی نمی شود.دادستان عمومی بر همه زندان ها و بازداشتگاه ها نظارت می کند تا اطمینان حاصل شود که زندانی ها مطابق قوانین بین المللی نگه داری می شوند.اما امرسون در گزارش خود که ششم ژوئن (16 خرداد) منتشر شد، نتیجه گیری کرد: افرادی که به طور مسالمت آمیز از حق آزادی بیان استفاده می کنند، به طور منظم و هدفمند مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. بسیاری از آنها سال ها در زندان نگه داشته می شوند. بسیاری دیگر نیز به دلیل نقص آشکار در اجرای عدالت، اعدام می شوند.
بنابراین گزارش، «مقام های دولتی که در شکنجه و سایر بدرفتاری ها دست دارند، از مصونیت برخوردار هستند».
گزارشگر ویژه سازمان ملل در سفری که به دعوت مقام های سعودی انجام شد، با سیاستمداران، قضات، نیروهای پلیس و دادستان های آن کشور دیدار کرد.

منبع:ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: