X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 161
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 19 شهریور,1399 | 03:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 19 شهریور,1399 | 03:22 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 شهریور,1399 | 03:22 ب.ظ

انتقال دو سرباز میانماری به لاهه بعد از اعتراف به کشتار مسلمانان

  • انتقال دو سرباز میانماری به لاهه بعد از اعتراف به کشتار مسلمانان
میانمار

بنا بر گزارش دو سازمان خبری و یک گروه حقوق بشری، دو سرباز میانماری بعد از اعتراف به قتل مسلمانان روهینگیا در جریان سرکوب ۲۰۱۷، به لاهه برده شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دو مرد در ویدئویی که امسال در میانمار ضبط شده به قتل‌عام ده‌ها روستایی در ایالت راخین شمالی و دفن آن‌ها در گورهای دسته‌جمعی اعتراف کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، دولت میانمار و سخنگوی ارتش تاکنون نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

در این گزارش‌ها آمده این دو مرد هنگامی که دست به اعتراف زدند، در بازداشت گروه شورشی ارتش آراکان، که در حال حاضر در جنگ با سربازان دولت در ایالت راخین است، بوده‌اند و بعدتر به لاهه در هلند انتقال داده شدند، جایی که بتوانند به عنوان شاهد یا در دادگاه ظاهر شوند.

در این گزارش روشن نیست که این افراد چگونه به دست ارتش آراکان افتاده‌اند، چرا صحبت می‌کنند و چطور و تحت اختیار چه کسی به لاهه منتقل شده‌اند.

در همین حال سخنگوی دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه، گفت این دو مرد را بازداشت نکرده است.

وی اظهار کرد: خیر. این گزارش‌ها صحیح نیست. این افراد در بازداشت دیوان کیفری بین‌المللی نیستند.

"پیام اخوان"، وکیل کانادایی نماینده بنگلادش در پرونده‌ای علیه میانمار در دیوان کیفری بین‌المللی، گفت دو مرد مذکور در یک پست مرزی حاضر و خواستار حفاظت شده بودند و به کشتار دسته‌جمعی و تجاوز به شهروندان روهینگیا در سال ۲۰۱۷ اعتراف کرده‌اند.

وی گفت: تمام چیزی که می‌توانم بگویم این است که این دو نفر دیگر در بنگلادش نیستند.

یک سخنگوی ارتش آراکان گفته است که این دو مرد فراری بوده و به عنوان زندانیان جنگ، نگه‌داری نمی‌شدند. او درباره اینکه آن‌ها الان کجا هستند نظری نداد، اما گفت این گروه متعهد به اجرای عدالت برای تمام قربانیان است.

میانمار مکرراً ادعاهای نسل‌کشی را رد کرده و می‌گوید عملیات ارتشش در ۲۰۱۷ شبه‌نظامیان روهینجا را هدف قرار داده بوده که به پست‌های مرزی پلیس حمله کرده بودند.

دادگاه بین‌المللی کیفری در حال تحقیقات درباره جنایت علیه بشریت در تبعید اجباری روهینجاها به بنگلادش، آزار و دیگر اقدامات غیربشری است.

بیانیه‌ای از دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرده است: این دفتر به طور علنی درباره گمانه‌زنی‌ها یا گزارش‌های مربوط به تحقیقات جاری اظهار نظر نکرده و درباره مشخصات هیچ بخشی از فعالیت‌های تحقیقاتی‌اش نیز بحثی نمی‌کند.

برچسب ها:
ارسال نظر: