X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 60
تاریخ ثبت : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 05:10 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 05:10 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 16 شهریور,1399 | 05:10 ب.ظ

واکنش سازمان همکاری اسلامی به اقدام موهن و منزجرکننده نشریه فرانسوی

  • واکنش سازمان همکاری اسلامی به اقدام موهن و منزجرکننده نشریه فرانسوی
سازمان همکاری اسلامی

سازمان همکاری اسلامی انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به حضرت محمد(ص) توسط مجله فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، هیأت مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این اقدام شنیع مجله شارلی ابدو درباره توهین به بزرگترین شخصیت در اسلام که از احترام مسلمانان در جهان برخوردار است محکوم می‌کنیم و از اظهارات غیر مسئولانه کارمندان ارشد برخی کشورها در تایید آنچه "حق آزادی در توهین" محسوب می‌شود، متاسفیم. 

طبق گزارش روسیا الیوم در این بیانیه آمده است: درحالی که انتقاد سازنده بخشی از آزادی بیان است تمسخر و توهین به شکل مستقیم تحریک به انزجار و تبعیض و خشونت و یک جنایت است. بشریت در این روزهای سخت به دلیل بحران کرونا به تلاش بیشتری برای همبستگی و تسامح و احترام به تنوع فرهنگی و دینی و تقویت مذاکره در تمام سطوح نیاز دارد نه اظهارات کینه‌توزانه‌ای که تنها به افزایش قدرت تندروها منجر می‌شود که انزجار، نژادپرستی و تبعیض را ایجاد می‌کند.

این هیأت خواهان خویشتن‌داری و استفاده از راه‌های قانونی برای مقابله با ایجاد انزجار و نفرت شد و از رسانه‌ها خواست به معیارها و قوانین مطبوعات پایبند باشند و از تحریک به خشونت علیه جوامع مسلمان خودداری کنند و از تمام کشورهای جهان خواسته است قطعنامه شورای امنیت درباره مبارزه با آزادی بیان به بهانه توهین به مقدسات ادیان الهی را اجرایی کنند .

برچسب ها:
ارسال نظر: