X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 01 شهریور 1399
تعداد بازدید خبر : 241
تاریخ ثبت : شنبه, 01 شهریور,1399 | 12:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 01 شهریور,1399 | 12:46 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 شهریور,1399 | 12:46 ب.ظ

ضرورت اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام برای مقابله با تروریسم

  • ضرورت اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام برای مقابله با تروریسم
علی البیاتی

البیاتی گفت: جهان اسلام برای مقابله با تروریسم با اتحاد و یکپارچگی باید به یک تعریف واحد برسد .

«علی البیاتی» عضو کمیسیون عراقی حقوق بشر در گفت‌وگوی ویدئویی با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اظهار داشت: ما امروز بیش از پیش نیاز به انسجام و وحدت برای مقابله برای رفع بحران‌ها داریم چراکه تاریخ اثبات کرده ما همانند اعضای یک بدن هستیم.

وی افزود: به همین ترتیب اگر ما اکنون با یکدیگر متحد نباشیم و از وجود و حقوقمان که در دین اسلام به عنوان ارزش نام نهاده شده دفاع نکنیم، همه ما آسیب خواهیم دید.

البیاتی تصریح کرد: پاندمی کووید ۱۹ که همه جهان از جمله منطقه ما را درگیر کرده است نیازمند این است که ما همگی با هم در یک کشتی در مسیر رسیدن به یک ساحل امن قرار بگیریم بنابراین تلاش های ما باید به گونه ای باشد که به یکدیگر سود برسانیم؛ از طریق تبادل تخصص و ارایه تجهیزات پزشکی و درمانی لازم برای حمایت از حق سلامت شهروندانمان.

عضو کمیسیون عراقی حقوق بشر در ادامه تأکید کرد: نظام بین الملل به تنهایی قادر به حمایت از ما نیست. مگر اینکه ما به عنوان کشورهای منطقه اسلامی با هم متحد باشیم. جنگ های اقتصادی که به مردم تحمیل شده اند، بر اساس هنجارهای بین المللی و اصول حقوق بشری توافق شده جهانی مردود هستند؛ به ویژه زمانی که اتفاق نظر جهانی وجود نداشته و تنها بر اساس نظر یک یا چند عضو باشد .

وی ادامه داد: این موضوع برای مردم سختی های بسیاری را به بار خواهد آورد و ما عراقی ها نیز تاکنون بسیار زیاد تحت تاثیر این جنگ های اقتصادی قرار گرفته ایم. تحریم های که تحت عنوان مقابله با رژیم صدام بر ما تحمیل شدند اما در واقع این مردم عراق بودند که تحت تاثیر آن قرارگرفتند. تاثیر این جنگ های اقتصادی بر مردم عراق و بر زیرساخت های عراق هنوز قابل مشاهده هستند و هیچ تحریم مشابه دیگری علیه مردم کشورهای دیگر پذیرفته شده نیست، چه علیه مردم ایران باشد یا سایر کشورها.

عضو کمیسیون عراقی حقوق بشر با تأکید براینکه مردم ایران، مردم صلح جو و باتمدنی هستند، بیان کرد: آنها شایسته حمایت از سوی تمام جهان هستند. همچنین لازم به ذکر است که اگرچه جهان از دهه ۴۰ در قرن گذشته تاکنون اصول حقوق بشری جهانی بسیاری را ایجاد، امضا و تصویب کرده است اما ما همچنان در یک فضای نژادپرستانه و نفرت‌پراکنانه زندگی می کنیم، حتی در کشورهایی که شعارشان دموکراسی است و این موارد آثاری دارند که منجر به فاجعه و کشتار دسته جمعی خواهند شد .

به گفته وی این امر باید ما را بر آن دارد تا به تغییر مکانیسم ها و ابزارها برای برخورد با این پدیده های خطرناک علیه بشریت بسیار فکر کنیم و همکاری منطقه ای نیز یک اولویت برای حمایت از حقوق شهروندانمان و حمایت از کرامت تحت عنوان بشریت، صرف نظر از هر چیز دیگراست.

البیاتی یادآور شد: عراقی ها عواقب بسیاری را در رابطه با ترورسیم و عواقب آن متحمل شده اند ؛ چه اقدامات رژیم بعث یا آنچه که القاعده و داعش در کشورمان انجام دادند. ما باید یک تعریف صحیح از تروریسم ارائه دهیم نه بر اساس سیاست یکجانبه. بدون تعریفی واحد جهان ما همچنان از تروریسم در امان نخواهد بود. ما باید برای مقابله با تروریسم متحد و یکپارچه باشیم .

برچسب ها:
ارسال نظر: