X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 198
تاریخ ثبت : یکشنبه, 26 مرداد,1399 | 04:45 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 26 مرداد,1399 | 04:45 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 26 مرداد,1399 | 04:45 ب.ظ

تحریم های ایالات متحده بحران کرونا را وخیم تر کرده است

  • تحریم های ایالات متحده بحران کرونا را وخیم تر کرده است
مادلین گارسیا

مادلین گارسیا گفت: در شرایط اوج شیوع همه گیری، دولت امریکا همچنان به اِعمال تحریم های خود و اقدامات غیرقانونی خود ادامه می دهد و این موضوع قطعا خرید مواد [دارویی] مورد نیاز برای رسیدگی به این بیماران را با محدودیت مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مادلین گارسیا، خبرنگار ارشد شبکه تلویزیونی تله سور در مراسم بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: اینجا استادیوم ورزشی پولیدرو کاراکاسه، دقیقا پشت سر من چادرهای رسیدگی پزشکی به بیماران مبتلا به کورونا ویروس قرار دارند که نتیجه آزمایش آنها مثبت شده و علائم خفیف دارند یا بدون علامت هستند. فضایی که در حال حاضر در آن به این افراد خدمات داده می شود قبلا برای برگزاری مراسمات و نمایش ها مورد استفاده قرار می گرفت. دولت ونزوئلا این فضا را برای همه گیری کورونا  اختصاص داده است.

وی افزود: حلا ببینیم اقدامات یک جانبه غیرقانونی ایالات متحده چه تاثیری بر این اوضاع دارد؟ دقیقا اولین قربانیان، بیماران و افراد مبتلا به ویروس کورونا هستند. در شرایط اوج شیوع همه گیری، دولت ایالات متحده همچنان به اِعمال تحریم های خود ادامه می دهد، به اقدامات غیرقانونی خود ادامه می دهد و این موضوع قطعا خرید مواد [دارویی] مورد نیاز برای رسیدگی به این بیماران را با محدودیت مواجه کرده است.  

گارسیا تصریح کرد: حالا ما چکار کرده ایم؟ از طریق سازمان بهداشت جهانی، سازمان بهداشت قاره آمریکا و از طریق سازمانهای بین المللی مرتبط با سازمان ملل متحد اقدام کرده ایم.

وی ادامه داد:  قطعا این وضعیت نقض واقعی حقوق بشر و تعدی به حق حاکمیت و استقلال کشور ماست، زیرا ونزوئلا مجبور شده از سازمانهای بین المللی یاری بطلبد تا این مواد مورد نیاز به بیماران برسند و البته در چارچوب توافقی که ونزوئلا با کوبا دارد با کمک پزشکان کوبایی ارائه خدمات به این بیماران امکان پذیر شده و تنظیم پروتکل مقتضی در میانه این همه گیری به انجام رسیده است.

این خبرنگار با سابقه، تدکید کرد: البته ونزوئلا قبل از [شیوع] این بیماری وحشتناک و این دشمن نامرئی، نیز با دشواریهای ناشی از این اقدامات مواجه بود و همچنان هست. تخمین زده می شود که به دلیل نرسیدن مواد دارویی و پزشکی مورد نیاز بیش از چهل هزار نفر جان خود را از دست داده اند. شرکت ها توسط ایالات متحده مورد تهدید قرار می گیرند. [دولت] ونزوئلا مجبور است به واسطه کشورهای ثالث امکان ورود داروها به کشور را فراهم کند.

وی با بیانی اینکه این را واقعا می توان به عنوان شدیدترین مورد نقض حقوق بشر در تاریخ کشور ثبت کرد، گفت:علاوه بر این بیش از بیست کشور دیگر نیز هستند که از تحریم های یکجانبه دولت ایالات متحده رنج می برند. و در شرایط بروز این همه گیری اوضاع مذکور بدتر نیز می شود. می بایست این تحریم های یکجانبه، غیرقانونی و زورگویانه برداشته شوند. ولی ایالات متحده همچنان به اِعمال این تحریم ها ادامه می دهد بدون اینکه هیچ چیزی برایش مهم باشد و بدون اینکه جان قربانیان برایش اهمیت داشته باشد .

گارسیا در پایان یادآور شد: ونزوئلا با اوصاف مذکور در تلاش برای عبور از این وضعیت می باشد و تکرار می کنیم اگر همکاری بین کوبا و ونزوئلا و دیگر کشورهای دوست مثل روسیه و ایران نبود نمی توانستیم این اقدامات غیرقانونی [تحریم ها]  را به این شکل پشت سر بگذاریم.

برچسب ها:
ارسال نظر: