X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 مرداد 1399
تعداد بازدید خبر : 177
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 22 مرداد,1399 | 03:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 22 مرداد,1399 | 03:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 22 مرداد,1399 | 03:03 ب.ظ

سازمان همکاری اسلامی خواستار مجازات رژیم صهیونیستی

  • سازمان همکاری اسلامی خواستار مجازات رژیم صهیونیستی
تخریب منازل فلسطینیان

سازمان همکاری اسلامی سیاست مجازات جمعی رژیم صهیونیستی در محاصره غزه و محروم کردن فلسطینی‌ها از حقوق طبیعی خود را نقض آشکار حقوق بشر خواند و از جامعه بین‌المللی خواست اسرائیل را مجازات کند.

 به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کمیته مستقل حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی نسبت به سیاست سرکوب رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین و مجازات جمعی آنها از طرق مختلف اعم از تخریب خانه‌هایشان، محاصره نوار غزه و دیگر اراضی اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد.

این کمیته تحریم‌های جمعی علیه شهروندان فلسطینی را نقض آشکار حقوق بشر فلسطینی‌ها خواند و گفت از جمله این حقوق، حق زندگی، حق برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی، حق اقامت، حق برخورداری از معیشت مناسب و آزادی تردد و جابه‌جایی است که محروم بودن از آن ناقض احکام دو ماه ۳۳ و ۵۳ توافقنامه چهارم ژنو است.

بر اساس گزارش فرامنطقه ای القدس العربی، این کمیته سیاست غیرانسانی تبعیض رژیم صهیونیستی در شرایط کرونا علیه فلسطینی‌ها را مانعی در برابر تلاش تشکیلات خودگردان برای مقابله با این بیماری همه‌گیر خواند و گفت که اعمال محدودیت‌های شدید به بهانه کرونا و بسته شدن خیلی از کلینیک‌ها در این شرایط حتی درمان بیماران کرونایی را با دشواری‌هایی روبه رو کرده است.

کمیته حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی اقدام تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی در آزادی اسرای صهیونیست و مخالفت با آزادی اسرای فلسطینی را نیز محکوم کرد.

این کمیته همچنین تشدید تدابیر نظامی رژیم صهیونیست به بهانه کرونا را نیز از دیگر رفتارهای غیرقانونی این رژیم خواند و گفت: اسرائیل از طریق خلق واقعیت‌هایی جدید به دنبال تغییر بافت جغرافیایی و تاریخی فلسطین و الحاق اراضی فلسطینی به اسرائیل است که همه این‌ها نقض آشکار توافقنامه چهارم ژنو  و منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی است.

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواسته شده است برای فراهم کردن حمایت لازم از ملت فلسطین و مجازات اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر و ناقض قوانین بین‌المللی مربوط به حقوق بشر وارد عمل شود تا فلسطینی‌ها از حق بلامنازع خود در تعیین سرنوشتشان برخوردار شوند.

برچسب ها:
ارسال نظر: