X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 تیر 1399
تعداد بازدید خبر : 192
تاریخ ثبت : یکشنبه, 15 تیر,1399 | 05:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 تیر,1399 | 05:46 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 15 تیر,1399 | 05:46 ب.ظ

نقض حق حیات ملت فلسطین در کرانه باختری

  • نقض حق حیات ملت فلسطین در کرانه باختری
درخواست فلسطین و سازمان ملل

نماینده جنبش حماس در تهران ضمن دیدار با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیام ویژه رییس دفتر سیاسی حماس را به وی تقدیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در دیدار با خالد قدومی گفت: اکنون تلاش می‌شود که فلسطین را حذف کنند و متأسفانه شاهدیم که حق حیات و حقوق بشر را از ملت فلسطین در کرانه باختری می‌گیرند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: باید سازمان‌های حقوق بشری جوابگو باشند که چرا امروز حقوق اولیه ملت فلسطین رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انسجام لازم در کرانه باختری در حال کم شدن است، اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی از تفرقه جهان اسلام سوء استفاده می‌کند. دشمن در حال عمل کردن به منویات شوم خود است و موضع گیری و محکوم کردن کافی نیست و مشکل را حل نمی‌کند. بلکه به یک ایده بنیادی نیاز داریم. با دشمن زورگو و جبار باید با روش خودش مواجه شد.

شهریاری با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید در مقابل این ظلم و زور پاسخگو باشند، ابراز داشت: نباید به دشمنان اسلام دست دوستی دراز کرد.

وی با اشاره به برخی خیانت‌های کشورهای اسلامی در قبال قضیه فلسطین، اظهار داشت: ما نباید در مقابل این خیانت‌ها ساکت باشیم، باید به عنوان عالمان دینی درسخنرانی‌های خود این ظلم آشکار را فریاد بزنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر بخواهیم امت واحده اسلامی داشته باشیم باید معیت و همراهی با رسول الله (ص) داشته باشیم. ما باید «اَشِّدآءُ عَلَی الکُفّار ورُحَمآءُ بَینَهُم» باشیم در حالیکه برخی از حکام عرب این روحیه را ندارند وگاهی نیز برعکس عمل می‌کنند.

شهریاری تأکید کرد: اصول اولیه معاشرت اسلامی که همانا معیت با رسول الله است نادیده گرفته می‌شود و این مایه ننگ است.

وی با انتقاد از برخی کشورهای عربی برای تلاش در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی ماندنی نیست و رفتنی است و چه بسا به زودی از درون نابود خواهد شد. ما به برادران مسلمان خود توصیه می‌کنیم در امور ماندنی و باقی سرمایه گذاری کنند و دل به حمایت کفار نبندند.

همچنین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از توافق فتح و حماس ابراز خشنودی کرد و گفت: ما نیازمند یک حرکت عملیاتی در کرانه باختری هستیم.

در این دیدار پیام ویژه اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس برای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توسط خالد قدومی تقدیم حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تشکر اظهار داشت: ما این پیام را به مراجع و علمای جمهوری اسلامی ایران خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: ما اگر می‌خواهیم امت واحده باشیم باید همه را به صلح عادلانه دعوت کنیم

خالد قدومی نماینده نماینده جنبش حماس در تهران نیز در این دیدار با انتقاد از سران برخی کشورهای عربی اظهار داشت: عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی برایشان بسیار خطرناک است؛ و جایگاه اخوت اسلامی را که مورد امر و توصیه قرآن است را متزلزل می‌کند.

وی با اشاره به معامله قرن اظهار داشت: معامله قرن توسط نتانیاهو و ترامپ طراحی شده است. اکنون رژیم صهیونیستی از درون در ضعف قرار دارد، ولی متاسفانه برخی از کشورهای عربی تلاش می‌کنند با این رژیم ارتباط برقرار کنند. این عادی سازی روابط نوعی توافق با ظالمان است و خلاف سیره رسول الله (ص) است امیدواریم این برادران متنبه شوند و از اشتباه خود باز گردند.

برچسب ها:
ارسال نظر: