X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 دی 1397
تعداد بازدید خبر : 125
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 دی,1397 | 12:55 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 24 دی,1397 | 12:55 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 دی,1397 | 12:55 ب.ظ

درخواست کمیساریای عالی حقوق بشر از عراق

  • درخواست کمیساریای عالی حقوق بشر از عراق
درخواست کمیسریای حقوق بشر

منابع محلی از درگیری ده‌ها تظاهرکننده در بصره که خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی بودند با نیروهای امنیتی این استان خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،ده‌ها معترض عراقی با شرکت در تظاهرات منطقه شهید عزالدین سلیم واقع در شهر بصره خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی در موسسات نفتی شدند.

سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اعلام کرد، نیروهای امنیتی استان بصره تلاش کردند با تیراندازی هوایی تظاهرکنندگان را متفرق کنند اما معترضان در مقابل به سمت آنها سنگ پرتاب کردند.

فعالان عراقی از زخمی شدن برخی تظاهرکنندگان در این درگیری‌ها و تیراندازی هوایی و نیز بازداشت تعدادی از معترضان خبر دادند.

کمیساریای عالی حقوق بشر در بصره نسبت به استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان در شمال این شهر و اعتراضات خشم‌آلود در این منطقه ابراز نگرانی کرده و از مسئولان این استان خواست با جدیت به خواسته‌های تظاهرکنندگان رسیدگی کرده و از اقدامات خشونت‌آمیز علیه آنها استفاده نکنند.

استان بصره از چند ماه قبل شاهد تظاهرات‌های تقریبا هفتگی ساکنان مناطق مختلف این استان با درخواست ایجاد فرصت‌های شغلی، بهبود خدمات، انجام اصلاحات و محاکمه مفسدان است که معمولا با خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی همراه است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: