X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398
تعداد بازدید خبر : 173
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 اردیبهشت,1398 | 11:37 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 18 اردیبهشت,1398 | 11:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 اردیبهشت,1398 | 11:37 ق.ظ

عفو بین الملل درباره یمن پویش جهانی به راه انداخت

  • عفو بین الملل درباره یمن پویش جهانی به راه انداخت
یمن

سازمان عفو بین الملل برای توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات، پویش جهانی با شعار «انتقال تسلیحات به یمن را متوقف کنید» به راه انداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ،سازمان عفو بین الملل با تاکید بر این که مدارس و بیمارستان های یمن با بمب های ساخت آمریکا و انگلیس ویران می شوند، پویش جهانی برای توقف فروش تسلیحات به ائتلاف متجاوز سعودی به راه انداخت.
به نوشته پایگاه اینترنتی الخلیج الجدید، سازمان عفو بین الملل برای توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات، پویش جهانی با شعار «انتقال تسلیحات به یمن را متوقف کنید» به راه انداخت.
این سازمان بین المللی اعلام کرد اکنون زمان درخواست توقف انتقال تسلیحات به یمن رسیده است؛ تسلیحاتی که بحران یمن را شعله ور می کند. نادیده گرفتن درگیری ها در یمن دشوار شده و جهان با دیدن تصاویر غیر نظامیانی که کشته یا زخمی شده اند، شوکه شده است.
سازمان عفو بین الملل، مقامات عربستان را متهم کرد که سعی دارند با تبلیغات پرهزینه، نگاهها را از «اجرای حکم اعدام، شکنجه، سرکوب فعالان، خبرنگاران و دانشگاهیان، کشتن روزنامه نگار مخالف در یک کنسولگری در خارج از عربستان و بحران وخیم انسانی در یمن» منحرف کنند.
این سازمان در پویش خود برای جمع آوری امضا اعلام کرد یمنی ها از گرسنگی به خود می پیچند و مدارس، بیمارستان ها و بازارها با استفاده از بمب هایی ویران می شوند که عبارت «ساخت آمریکا» و «ساخت انگلیس» روی آنها نوشته شده است.
این سازمان از برخی کشورها مانند آلمان، هلند و نروژ به علت محدود کردن فروش تسلیحات به ائتلاف تحت فرماندهی عربستان و امارات قدردانی کرد و افزود دیگر کشورها مانند آمریکا، انگلیس، اسپانیا و کانادا همچنان سلاح در اختیار این ائتلاف قرار می دهند.
سازمان عفو بین الملل تاکید کرد جهان باید انتقال تسلیحات به یمن را متوقف کند، زیرا نقض حقوق بشر را در یمن تشدید می کند.                                                                                                                                                                                                                             

منبع:صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: