X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 آبان 1397
تعداد بازدید خبر : 1134
تاریخ ثبت : دوشنبه, 14 آبان,1397 | 11:12 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 14 آبان,1397 | 11:12 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 14 آبان,1397 | 11:12 ق.ظ

عملیات «پرچم دروغین» چیست؟

  • عملیات «پرچم دروغین» چیست؟
پرچم دروغین

«پرچم دروغین» به عملیات‌هایی اطلاق می‌شود که در آن، یک دستگاه جاسوسی بگونه‌ای مهره‌چینی و رمزگذاری می‌کند که کشف و افشاء آن عملیات، ذهنِ کاشف و افشاء کننده را به سمت دستگاه اطلاعاتی کشور ثالث معطوف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، روز سه‌شنبه ۸ آبان بود که «فین بورگ اندرسون»، مقام امنیتی دانمارک، بدون ارائه سندی مدعی شد یک فرد ایرانی – نروژی از طرف ایران، برای سوء قصد به یک عنصر تروریستی مستقر در خاک دانمارک در حال برنامه‌ریزی بوده که دستگیر شده است.

اگر از موضوع مهم چرایی استقرار یک عنصر تروریستی در خاک دانمارک عبور کنیم و فعلا به این موضوع نپردازیم که دانمارک بر چه اساسی به سرکرده یک گروهک تروریستی که در روز ۳۱ شهریور سال جاری در اهواز، ۲۵ هموطن ما را به شهادت رساند، مجوز اقامت داده؟ یک موضوع مهم دیگر، منابع دستگاه اطلاعاتی دانمارک برای ایراد این اتهام واهی به ایران است.

موساد؛ منبع دانمارک برای اتهام زنی به ایران!
ساعاتی پس از این اتهام زنی مضحک و بدون سند دانمارک به ایران و فعل و انفعالات مرسوم سیاسی در این قبیل ماجراها، شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیست خبر داد که دستگاه اطلاعاتی دانمارک بواسطه «موساد» سازمان بدنام جاسوسی رژیم صهیونیستی، به ایران اتهام وارد کرده است.

مطرح شدن نام موساد در این ماجرا کافی بود که ماهیت و هدف طراحان این سناریو مضحک آشکار شود.

توطئه‌چینی صهیونیست‌ها در دانمارک علیه ایران
محمد جواد ظریف روز پنجشنبه ۱۰ آبان به فاصله ۴۸ ساعت پس از سناریوسازی دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی برای تاثیرگذاری سوء بر روابط ایران و اروپا، طی توئیتی، با «پرچم دروغین» دانستن توطئه چینی موساد در دانمارک علیه ایران، اقدامات ایذایی رژیم صهیونیستی در ۶ ماه اخیر برای از بین بردن برجام را فهرست کرد.

اما عملیات «پرچم دروغین» یا «False Flag» که در توئیت ظریف به آن اشاره شده بود، چیست و چه مشخصه‌هایی دارد؟
«پرچم دروغین» به عملیات‌هایی اطلاق می‌شود که در آن، یک دستگاه جاسوسی بگونه‌ای مهره‌چینی و رمزگذاری می‌کند که کشف و افشاء آن عملیات، ذهنِ کاشف و افشاء کننده را به سمت دستگاه اطلاعاتی کشور ثالث معطوف کند.

موساد دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، در میان دستگاه‌های جاسوسی دنیا، بیشترین میل و علاقه را به اجرای عملیات «پرچم دروغین» دارد.

نمونه‌های عملیات «پرچم دروغین» اجرا شده توسط موساد بیشمار است؛ از نمونه‌های اخیر آن می‌توان به ماجرای حمله شیمیایی در ادلب سوریه با هدف اتهام زنی به دولت بشار اسد اشاره کرد.

آخرین مورد عملیات «فالس فلگ» صهیونیست‌ها نیز پیش از سناریو دانمارک علیه ایران، ماجرای بمب گذاری قلابی در نشست گروهک تروریستی منافقین در حومه پاریس بود که آن هم علیه ایران طراحی شده بود.

خیمه شب بازی منافقین در پاریس و ایراد اتهام واهی به ایران
روز شنبه نهم تیرماه سال جاری، چند ساعت پس از خیمه شب بازی گروهک تروریستی منافقین در حومه پاریس تحت عنوان گردهمایی سیاسی، پلیس فرانسه اعلام کرد با همراهی دستگاه‌های امنیتی بلژیک و اتریش و آلمان، عملیات بمب‌گذاری در نشست فوق‌الذکر را خنثی کرده است.

در آن ماجرا رسانه‌های غربی با استناد به دستگیری یک زوج ایرانی‌الاصل در بلژیک مدعی تلاش آن‌ها برای بمبگذاری در نشست منافقین بودند. در فاز بعدی سناریو ضدایرانی طراحی شده نیز همان رسانه‌های غربی ادعای ارتباط این زوج دستگیر شده با یک دیپلمات ایرانی مستقر در وین را طرح کردند. همزمان اعلام شد، آن دیپلمات ایرانی نیز در آلمان دستگیر شده است.

این توطئه‌چینی برای اتهام زنی به ایران در شرایطی بود که حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در همان مقطع در حال عزیمت به دو کشور اروپایی سوییس و اتریش با هدف رایزنی‌های برجامی بود.

عملیات پلید برای دادن نشانی غلط 
در همین رابطه، ظریف، دوشنبه شب – ۱۱ تیر ۹۷ – درست در زمانی که به همراه حسن روحانی رئیس جمهور عازم سفر به دو کشور اروپایی سوییس و اتریش بود، طی توئیتی به توطئه ضدایرانی طراحی شده واکنش نشان داد و نوشت که «چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و آماده همکاری با همه مقامات ذیربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می‌باشد».

آنچه هفته پیش در دانمارک رخ داد و در تیرماه در پاریس به وقوع پیوست، اولین عملیات‌های «پرچم دروغین» علیه ایران نبود و قطعا آخرین آن‌ها هم نخواهد بود؛ چرا که با توجه به علاقه وافر عناصر موساد به ترتیب دادن این شیوه عملیاتی و همچنین با توجه به این نکته که تمام توان موساد معطوف به مقابله با قدرت روزافزون ایران اسلامی است، باز هم باید منتظر این قبیل عملیات باشیم؛ البته با این تفاوت که دیگر افکار عمومی دنیا، سناریوسازی‌های دستگاه‌های جاسوسی همچون موساد را شناخته‌اند و ضریب حساسیت به این قبیل عملیات فریب، کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: