X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 مهر 1397
تعداد بازدید خبر : 108
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 مهر,1397 | 04:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 18 مهر,1397 | 04:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 مهر,1397 | 04:40 ب.ظ

سازوکار انتساب فراتر از وظایف سازمان منع سلاح های شیمیایی است

  • سازوکار انتساب فراتر از وظایف سازمان منع سلاح های شیمیایی است
علیرضا جهانگیری

سفیر ایران در لاهه گفت: متاسفانه برخی دولتهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی حتی در موضوعات حیاتی از تصمیمات اجماعی فاصله گرفته و بدنبال منحرف ساختن سازمان از ماهیت فنی آن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی، در روز نخست اجلاس سازمان منع سلاح های شیمیایی طی سخنانی ضمن انتقاد از تصویب سازوکار انتساب کاربرد سلاحهای شیمیایی

در چهارمین کنفرانس ویژه کشورهای عضو کنوانسیون که فراتر از وظایف سازمان منع سلاح های شیمیایی می باشد، تخصیص هرگونه بودجه برای اجرای این تصمیم غیر اجماعی و بحث برانگیز و تغییر ساختار سازمان منع سلاح های شیمیایی از جمله تاسیس اداره جدیدی تحت عنوان اداره ویژه انتساب را بدون توجیه دانست.

هشتاد و نهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی که از دیروز در مقر این سازمان در لاهه آغاز شده است، تا بیستم مهر ادامه خواهد داشت.

دکتر جهانگیری درخصوص نحوه دستیابی به تصمیم کنفرانس ویژه کشورهای عضو اضافه کرد : متاسفانه برخی دولتهای عضو سازمان حتی در موضوعات حیاتی از تصمیمات اجماعی فاصله گرفته و بدنبال منحرف ساختن سازمان از ماهیت فنی آن هستند.


سفیر و نماینده دائم کشورمان در خصوص انهدام سلاح های شیمیایی سوریه، ضمن استقبال از پیشرفتهای حاصله در این زمینه و با عنایت به همکاری دولت سوریه با سازمان منع سلاح های شیمیائی، بر اجتناب از سیاسی کاری در این پرونده و پرهیز از سیاه نمایی در خصوص همکاری سازنده سوریه با سازمان تاکید کرد.

سفیر کشورمان در خصوص دهمین دوره بین المللی ابعاد پزشکی کمک و حفاظت در برابر سلاح های شیمیائی که از 9 تا 13 مهرماه (1 تا 5 اکتبر) سالجاری در تهران برگزار شد، نیز تصریح کرد: این دوره به منزله فرصتی ارزشمند برای تقویت دانش و مهارت پزشکان برای معالجه قربانیان سلاح های شیمیایی محسوب می شود.

برچسب ها:
ارسال نظر: