X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 61
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 07 شهریور,1397 | 11:44 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 07 شهریور,1397 | 11:44 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 07 شهریور,1397 | 11:44 ق.ظ

گزارش حقوق بشر سازمان ملل از خشونت جنسی افسران اماراتی

  • گزارش حقوق بشر سازمان ملل از خشونت جنسی افسران اماراتی
خشونت جنسی افسران اماراتی

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که افسران اماراتی به صدها تن از بازداشت‌شدگان در عدن یمن تجاوز کردند و با شیوه‌های مختلفی دست به خشونتهای جنسی زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر  به نقل از الجزیره، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که افسران اماراتی به بیش از 200 زندانی در یکی از بازداشت‌گاه‌های سری شهر عدن در یمن تجاوز کردند.

گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر حاکی از آن است که افسران اماراتی به شماری از زندانیان در عدن تجاوز کردند و متهم به ارتکاب خشونت جنسی با ابزارهای مختلف علیه زندانیان هستند.

در گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل آمده است که شرایط بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه‌ها هولناک بود. بر این اساس، موارد تجاوز جنسی همچنین از سوی نیروهای کمربند امنیتی در مقابل دیدگان دیگر بازداشت‌شدگان از جمله اعضای خانواده‌های بازداشت‌شدگان و نگهبانان صورت می‌گرفت.

پیشتر خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی تکان‌دهنده از اقدامات جنایتکارانه اشغالگران اماراتی فاش کرد تعرض جنسی، شیوه اصلی برای برخورد وحشیانه با زندانیان در زندان‌های سری زیر نظر امارات در یمن است.

این خبرگزاری وجود دستکم 18 زندان سری در جنوب یمن را مستندسازی کرد که این زندان‌ها تحت نظر مستقیم نیروهای اماراتی یا تحت نظر نیروهای یمنیِ تحت آموزشِ نیروهای اماراتی اداره می‌شوند. این زندان‌ها در پایگاه‌های نظامی، بنادر، برخی فرودگاه‌ها و خانه‌های ویلایی و حتی باشگاه‌های شبانه قرار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر: