X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 مرداد 1397
تعداد بازدید خبر : 114
تاریخ ثبت : یکشنبه, 21 مرداد,1397 | 12:13 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 21 مرداد,1397 | 12:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 21 مرداد,1397 | 12:13 ب.ظ

حجاب، مانعی برای استخدام دختر مسلمان در شهرداری بلژیک

  • حجاب، مانعی برای استخدام دختر مسلمان در شهرداری بلژیک
بلزیک

یک دختر ترکیه‌ای فارغ التحصیل از یکی از دانشگاه‌های بلژیک گفت که به دلیل داشتن روسری اجازه شرکت در دوره کارآموزی یکی از موسسات وابسته به شهرداری‌های این کشور را پیدا نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خبرگزاری آناتولی، بتول باشلیک که فارغ التحصیل در حوزه خدمات اجتماعی است به دلیل پوشیدن روسری اجازه شرکت در دوره کارآموزی در یک مرکز خدمات بازنشستگی را در این کشور نیافت.

باشلیک که در بلژیک به دنیا آمده و بزرگ شده  به خبرگزاری آناتولی گفت که او اخیرا دوره کار شناسی ارشد را در دانشگاه وریجه بلژیک گذرانده و به گفته خودش همواره از سوی استادان به عنوان یک دانشجوی موفق تحسین و تشویق می‌شده است.

او اظهار کرد که برای دوره کارآموزی در یک مرکز بازنشستگی وابسته به شهرداری شهر لئوپولدبرگ واقع در استان لیمبورگ بلژیک درخواست داده و مصاحبه آن را هم به خوبی انجام داده است.

باشلیک گفت: زنی که از من مصاحبه می‌کرد در پایان به من گفت که باید با شهرداری تماس بگیرد و ببیند آیا روسری پوشیدن من مشکلی ندارد.

او ادامه داد: ظاهرا مقام شهرداری به او گفت که اگر روسری خود را به سرداشته باشم نمی‌توانم استخدام شوم اما اگر حجابم را بردارم استخدام خواهم شد.من به آنها گفتم که از اعتقادات مذهبی خودم دست برنمیدارم و حجابم را بر نخواهم داشت و به همین خاطر این کار را از دست دادم.

باشلیک اظهار کرد: وقتی یک کشور اروپایی درباره آزادی صحبت می‌کند این آزادی باید برای همه باشد و همه از حقوقی یکسان برخوردار باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
برچسب ها:
ارسال نظر: